Artikel uit Het Laatste Nieuws – 1 april 2009

Lagere prijzen in sociale restaurants

Klanten van de sociale restaurants De Brug en De Zolder kunnen extra korting aanvragen bij het OCMW van Aalst. Het gaat om de mensen die nu nog 7,5 Euro per maaltijd betalen, maar moeite hebben om financieel rond te komen. In de sociale restaurants De Brug en De Zolder kan je terecht voor een vers bereide maaltijd met soep, dagschotel en dessert. Mensen die van het levensminimum leven, betalen er voor een maaltijd 3,5 Euro. De rest betaalt 7,5 Euro. Voor mensen die moeite hebben om dat te betalen, wil het OCMW nu een tussentarief van 5,5 Euro invoeren.

“Mensen met een laag inkomen, die leven van een vervangingsinkomen, pensioen of minimumloon hebben het soms moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Om hen toegang te geven tot gezonde en betaalbare voeding, hebben we naar een oplossing gezocht”, zegt OCMW-voorzitter Patrick De Smedt (SP.a).

Voor meer informatie over de sociale restaurants en over de invoering van het tussentarief, kan je terecht bij SWP De Loods (053 78 82 64). Voor de aanvraag van het reductietarief kan je contact opnemen met het OCMW van Aalst (053 77 24 24) of het Sociaal Huis van Aalst (053 60 61 62).